Energi

8760 timmar består ett år av.
Det finns en absolut rättvisa i världen oavsett om man är rik eller fattig, gammal eller ung, man eller kvinna.
Tiden har vi alla den samma av, energin däremot skiljer. Det skiljer pga många orsaker bl.a. hur mycket man sover, vad man äter, finns det möjlighet till återhämtning, oro m.m. Jag fyller mina 8760 timmar per år med väldigt mycket aktiviteter, jag är tvåbarns far med en 4 åring och en 6 åring hemma som jag vill dela mycket av min tid med. Jag jobbar som resande säljare med hela Sverige som arbetsfält, Jag tränar 3-4 dagar i veckan för att ge förutsättningar för kroppen att vara fylld med energi, jag äter bra mat lagad från grunden för att få mycket energi. Jag har ett bra boende som vi lägger mycket tid på för att hålla rent och snyggt. Allt detta tillsammans gör att energin inte alltid är på topp, men så möter man människor som ger en energi, vi hade en gammal granne på middag i torsdags som också håller på och startar ett nytt företag. Hon är otroligt inspirerande och jag fick en riktig energiinjektion igen. Tack Karin… Lycka till med ert nya ledarskapsföretag som också rör samma områden som vi håller varmt av.

Och samtidigt tänker man på Energi för de som inte har samma förutsättningar som vi i västvärlden. De som inte har mat för dagen, inte tak över huvudet, ständig oro för krig och våldtäkter, sjukdomar utan möjlighet till medicin m.m.

Trots att man själv har alla förutsättningar så tryter även ens egen energi men om vi fortsätter med det vi gör och tänker på hur vi själva lever så vet vi att vi kan lyckas att även ge energi till de som verkligen behöver det.

PRfekt A

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

