Note to myself…I don´t like mondays!

Glada i hågen träffades vi upp för en morgonfika för att sedan knalla iväg till ett skarpt kundmöte.

Det blev ett mycket bra möte såtillvida att vi faktiskt blev tvugna att vässa våra argument en hel del och just då märkte jag hur ofokuserad jag var. Min kompanjon fick dra hela lasset själv i stort sett. Detta indikerar minst två viktiga saker.

1. Jag ska aldrig boka nya kundmöten på måndagmorgnar om jag ska ta dom själv. (Jag vet ju egentligen att det tar flera timmar innan jag är igång på ordentligt morgnarna så det var ju lite obetänksamt av mig överhuvudtaget)

2. Två. Två är extremt bra när man är lite ovan och inte har full koll på argumenten. Växeldra, stötta, nya vinklar, bekräfta. Funkar mycket bättre om ni kan åka gemensamt på mötena. Plus att det är mycket roligare också.

I dag tar jag med mig en liten men viktig detalj för min egen del. Tänk till en extra gång innan mötet bokas. Se till att förutsättningarna för egen del är så optimala som det bara går (ibland är det naturligtvis svårt att få mötena till de tider man vill) om det överhuvudtaget är möjligt.

//PRfekt P

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

