Lite vardag i ett litet nystartat företag.

Ibland tryter inspirationen och vad passar väl bättre då än att bara avlägga en liten uppdatering av vad som hänt den senaste veckan.

Våra visitkort ligger inom räckhåll. Denna lilla detalj har vi försakat ett bra tag men efter ädelt bistånd från vår konstnärlige vän Pata har vi tillslut landat i hur visitkorten skall se ut. Om tekniken är med mig ska jag försöka lägga upp härligheterna här lite senare ikväll. Jag sitter som bäst och fingrar på pappersprover från Visitkort.se som med gigantisk sannolikhet blir vår första leverantör av visitkorten. Våra första egna visitkort. Vackert!

Lyckades med ungefär en minuts marginal att hinna förbi en av AGE´s butiker och fiska upp ett par returkartonger för tonerkassetter. Dom ska jag leverera till en potentiell kund imorgonbitti. Dom hade det lite stökigt med sin nuvarande hantering av tomma toner- och bläckkassetter men det fixar vi åt dom nu. Kostnadsfritt och no strings attached. Om vi får dom som kund eller inte återstår att se men vi ser i alla fall till att förenkla vardagen lite för dom i alla fall.

Vad mer? Vi har tyvärr inte hunnit med någon vidare nykundsbearbetning att tala om men vi ska försöka ringa runt lite imorgon så får vi se. Med lite tur kanske vi har nån eller ett par nya kunder nästa vecka.

Om ni har ett jobb där ni gör mycket Powerpoint-presentationer ska ni kolla in det här. Otroligt användarvänligt, lätt att begripa och möjligheterna till mer levande och underhållande presentationer är enorma känns det som. Jag började labba lite igår (självklart är det min kompanjon som har nosat upp detta- han ger ”the early adopter” ett ansikte:-)) och efter bara ett kort tag förstod till och med jag hur det skulle gå till. Kör hårt.

Det får avsluta dagens betraktelser.

//PRfekt

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

