En bra vecka, helt klart.

Jaha. Vi skriver fredag den 27 augusti 2010 och det blir lite allmänt om lite av varje.

Idag besökte vi ett företag som verkligen delar vår syn på omvärlden. Deras inställning till företagande lyder som följer:

”Ett företag är en offentlig samhällsaktör. Ett företags syfte är att bidra till samhället. Företaget måste existera i harmoni med omgivande samhälle och miljö.”

Jag tycker att det är uppfriskande med en så pass tydlig filosofi i botten på en stor organisation. Vi har startat vårt företag med det uttalade målet att hjälpa till åtminstone litegrann. Vem vet, vi kanske också bör sätta oss ner och formulera en vision och ett tydligt budskap med vad vi vill att vårt företag skall representera. Det tål att tänka på men nu tänker jag bara sitta ner och känna mig lite nöjd med vad vi har uppnått så här långt.

Om ni kollar till höger så hittar ni en webknapp till WWF. Gör som oss och bidra med vad ni kan om ni känner att ni vill/har råd. Det vi gör med vår miljö idag är det du och jag kommer att lämna i arv till våra barn och WWF är en bra organisation att stödja.

Fick ett bra tips på en potentiell kund av min syrra idag. Det är kanon när man får lite hjälp med tänkandet. Det är gamla bekanta till vår familj som har har drivit företag sen jag kan komma ihåg. Jag ska ringa dom i helgen och kolla läget. Har inte pratat med dom på evigheter så det blir kul bara det.

Postboxkomplexet har fått sin upplösning.
Vi har fått kontraktet från vår andra bidragsorganisation påskrivet så från och med nån gång nästa vecka kan vi förhoppningsvis presentera även dom här i bloggen.
Har jagat lite nya kunder.

En bra dag och en toppen vecka helt enkelt. Nu tänker jag faktiskt öppna en pilsner och ha en lugn och skön fredagkväll. Nästa vecka väntar runt hörnet och blir den lika produktiv och skön som den här kan det knappast bli bättre.

Trevlig helg!

PS. Om vi fick sälja våra grejor till de vi besökte tidigare idag undrar ni? Tyvärr inte just nu. Dom hade precis bytt leverantör så vi hade lite taskig tajming. Men vem vet, vi kanske får anledning att presentera dom här nån dag någon gång i framtiden. Vi hoppas på det!

//PRfektP

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

