Att leva på hoppet…..

Jag kommer precis hem från ett mycket trevligt firande av min brors födelsedag. Firandet hölls hemma hos mina föräldrar och kvällen till ära så var det surströmming som bjöds, själv är jag väl kanske inte helt riktigt navlad eftersom jag tycker att det gott. Att äta rutten fisk när det finns så mycket annat, vi har förmånen att välja på, vi som bor i den rika delen av världen är ett privilegium.
När jag kom till middagen var jag helt slutkörd efter en hel eftermiddag sittandes i ett konferensrum där vi diskuterade otroligt viktiga saker såsom hur vi skall fylla i uppgifter i vårt CRM system för att rapporteringen till ägarna skall optimeras. Andra upplyftande diskussioner rörde hur vi kan skapa mappstrukturer för att spara dokument på ett effektivt sätt och hur vi bör döpa filerna så att vi kan göra de spårbara och strukturerade. Tyvärr så blir dokumentens namn så långa att när man väl sparar dem i CRM systemet så kan man bara utläsa halva namnet och det känns ju lite som att man gör något som i praktiken inte leder till så mycket mer ordning och reda men men vad är väl en bal på slottet. I bilen hem funderade jag i vilket fall som helst på hur länge jag kommer att stå ut att arbeta i den organisationen och hur länge man kan förråda sig själv i att ställa upp på detta vansinne.

Problemet är att det krävs MOD för förändring och det är det som jag behöver samla på mig mer av men som tur är så finns det personer som ger en HOPP och inspiration. Min Bror stod inte längre ut idag hos sin arbetsgivare vilken är del i den mediecirkus som stormar kring oss i alla medier i dagsläget, nämligen valrörelsen. När han berättar om hur man på deras möten nu sitter och fokuserar på att hitta på okvädningsord för sina motståndare som huvudpunkt på agendan så fick han nog och sa tack och adjö.

Det som vi på PRfekt håller på och skapar känns som en otrolig befrielse där vi kan fokusera på positiva och för oss viktiga drivkrafter vilka är att hjälpa de som behöver hjälp här i världen och erbjuda Er, våra kunder, att vara en del av detta. Eftersom våra värderingar bland annat grundar sig i människors lika värde och att behandla människor med respekt vill vi att vårat företagande skall baseras på samma villkor.

Om Ni hjälper oss i vår strävan att skänka pengar till välgörenhet genom att anlita oss som Er kontorvaruleverantör, så lovar vi att vi skall göra allt som står i vår makt för att ni skall vara nöjda med oss som leverantör. Vi hoppas även att vi kan inspirera er genom det vi skriver om här.

Som sagt det krävs förfarande lit mer MOD innan jag vågar kasta mig ut i företagandet fullt ut och följa det som mitt hjärta säger är rätt men jag är på väg.

Snart är det jag som antar utmaningen att hoppa som du gjorde för några helger sen, se bara till att ha en öl tillhands när jag kommer upp ur vattnet……

SSWC 2010 hopp från Dödsklippan from Johan Ronnestam on Vimeo.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att leva på hoppet…..

  1. Bro´ skriver:

    🙂 ”Think big, start small and do it quickly!” och ”brått lönar sig inte” är två citat jag verkligen gillar!

    • Bra citat Mattias. Vi tänker stort, vi har börjat smått men det går lite långsamt. Det har mest att göra med att det är lite knöligt att få saker gjorda pga våra andra sysselsättningar men vi har ju egentligen inte bråttom så saker får ta den tid det tar helt enkelt. Vi blir nog lite otåliga bägge två men det får vi leva med.

      Ha det gött så länge.

      /Puttrik

Kommentera

