Tålamodsprövning och ett litet kliv mot företagandet…

Saker tar alltid längre tid än vad man hoppas och tror, att jag aldrig kan lära mig det.

I över tre veckor har vi hållit på med att försöka skaffa oss en postbox för att lämna korrekta adressuppgifter till PRV och Bolagsverket och vad det nu är för verk (eller varför inte värk?) som är inblandade i en företagsstart. Puh! Just sådanda här prövningar kan säkert vara en av anledningarna till att nyföretagandet i Sverige går lite knackigt. Lågkonjukntur javisst, men att dra igång ett företag är ju banne mig ett helt företag i sig. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag har en kompanjon som drar ett tungt lass beträffande administrationen just nu. 

Hursomhelst, idag har vi kvitterat ut nycklar till postboxen, vi har lagt vad som förhoppningsvis är de sista dokumenten på ett tag till ovan nämnda ”värk” på lådan och framförallt; Vi har gemensamt besökt vår första kund (vi har tyvärr bara en än så länge:-)) och fått alla nödvändiga uppgifter vi behöver så nu är det ungefär en vecka kvar innan deras webshop är uppe och rullar. Med lite tur har vi inom en månad vår första beställning från de numera världsförbättrande kontorsvaruförbrukarna HTH kök i Stockholm.

Vi tycker att det är otroligt kul att tillsammans med Sven-Åke, Lina och alla andra på kontoret kunna samarbeta för en lite bättre värld.

Efter vårt besök frågade jag min kompanjon om vi nu äntligen är företagare. ”Vet inte riktigt, det känns inte som så riktigt ännu” fick jag till svar och jag är böjd att hålla med. Det känns fortfarande en smula overkligt och på något sätt teoretiskt. Förmodligen blir känslan mer påtaglig när det börjar droppa in beställningar och fakturor.

Både han och jag är dock rörande överens om att vår resa har tagit ett litet steg närmre det delmålet, hur vi nu än vrider och vänder på det. Hur kul det känns? På ren svenska; Skitkul!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

