Någon form av tragisk rättvisa.

Jag blir lätt (och inte så lite heller) deprimerad när jag i DN läser om hur Röda Korset och Cancerfondens namn har dragits i smutsen av herr af Donner.

Jag har vänner som har starka åsikter om att vi startar ett företag i vilket vår primära drivkraft är att skänka en del av omsättningen till välgörenhetsorganisationer och när de kan läsa om vad som hänt ovanstående får de naturligtvis vatten på sina kvarnar.

Hur ska jag förhålla mig till det egentligen? Så här ungefär; Rötägg finns överallt och det sista är tyvärr inte fött ännu. Herr af Donner lyckades försnilla väldigt mycket pengar under ett par år vilket på alla sätt är helt oförsvarligt men kollar man på Röda Korsets årsredovisning för 2009 verkar en och annan krona hittat rätt också. Jag är helt övertygad om att dessa mångmiljonbelopp som dom får in tack vare eldsjälar, företag och i allmänhet väldigt goda människor gör fruktansvärt mycket gott både i Sverige och runt om i världen och jag är ännu mer övertygad om att det vi vill uppnå med PRfektkontor är en bra väg att gå.

Jag väljer att tro på oss och på människans inneboende godhet. Jag är helt säker på att den finns.

Att af Donner åkte dit så det sjöng om det och att mycket av de förskingrade pengarna verkar komma till rätta känns väldigt bra. Det är dock otroligt sorgligt att det har hänt överhuvudtaget.

Skämmes tamigfan!!!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

